A zöld villamos - 125 éve indult a budafoki HÉV
A Budapestről induló HÉV-ek közül az 1899-ben létrehozott budafoki volt az első, amely villamosított volt.
![1](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-05/vagott.jpg?itok=5sF3FC52)
ikarusautóbuszgyárSzékesfehérvár Anno
„LÁGYABB VONALVEZETÉS”
Hogyan jött létre a székesfehérvári Ikarus-gyár, és hogyan lett az 1970-es években a világ vezető autóbuszgyártója?
![Fogaskerekű vasút](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-03/fogas6_bor%C3%ADt%C3%B3_ok_ok.jpg?itok=1FkxTNrW)
„Sűrű fogú vaslajtorját képez” 150 éves a fogaskerekű vasút
1874 nevezetes évszáma a fővárosi közösségi közlekedésnek, ugyanis ez év nyarán adták át a svábhegyi fogaskerekű vasutat, amely a második gépi hajtású közösségi közlekedési eszköz vol
![Kép](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-03/Kocsi%20k%C3%BCls%C5%91%20k%C3%A9p%20H%C3%ADrlev%C3%A9l.jpg?itok=s4bkS2hs)
Gyorsvonati kocsik, amelyek megalapozták az IC-k sikertörténetét
A MÁV leginkább elterjedt és igen népszerű gyorsvonati kocsijai voltak azok a lengyel gyártású járművek, amelyekből 1978-79-ben összesen 293-at vásárolt a vasúttársaság.
![Békéscsaba](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-03/B%C3%A9k%C3%A9scsaba%20%285%29_ok.jpg?itok=kuCshn-P)
A békéscsabai vasútállomás története
A második magyar vasútvonal 1847-ben nyílt Pest és Szolnok között, ám a tervek szerint a végállomás Arad lett volna – Mezőtúr, Szarvas, Mezőberény, Békés és Gyula ér
![Zielinski Szilárd](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-02/zielinski_szilard_jav.png?itok=37BLkNz9)
A vasbeton atyja. 100 éve hunyt el Zielinski Szilárd
A jeles mérnök életútját a hazai építészet mérföldkövei szegélyezik. Ő tervezte a margitszigeti víztornyot, a pesti hengermalmot, de számos vasúti híd és alagút is a nevéhez köthető. A magyar mérnökök közül ő volt az első, aki doktori címet kapott.
![Szolnok állomás](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-02/X20249984_Szolnok%20%C3%A1llom%C3%A1son%20utasok%20sz%C3%A1llnak%20fel%20egy%20ingavonatra_1975.jpg?itok=Ta8d7q2g)
Vasúti ingázás
Csörgő. Sok vasutas az M41 (418) sorozatú dízel-hidraulikus mozdonyra gondol. Talán azt már jóval kevesebben tudják, hogy nemcsak egy mozdonytípust, hanem egy vonatot is Csörgőnek kereszteltek el
![Székesfehérvár vasútállomás](/sites/default/files/styles/hirek_300x300_/public/2024-01/VF.10130_6.5_Vid%C3%A9ki%20%C3%A9p%C3%BCletek%20-%20Sz%C3%A9kesfeh%C3%A9rv%C3%A1r%20felv%C3%A9teli%20%C3%A9p%C3%BClet%20f%C5%91bej%C3%A1rat%20a%20t%C3%A9r%20fel%C5%91l%20a%20k%C3%A9t%20domborm%C5%B1vel_2000.jpg?itok=Py84DjHZ)
Kupola nélkül - Kultúra és képzőművészet a 70 éves székesfehérvári vasútállomáson
Klasszicista épületnek tűnik, de valójában a szocialista-realista építészet jellegzetes műve. De annyira mégsem, hiszen tervezője az ötvenes évek végégig sok munkát nem nagyon kapott.